Födelsedag!!

Jag kunde inte hålla mig borta från bloggen idag… den firar ju tre år 😀 Drots att det snart är ett halvår sedan jag slutade skriva så är det fortfarande en strid ström av läsare. kul! Samtidigt så saknar jag skrivandet och i vissa avseenden blir man dummare när man inte reflekterar mer systematiskt över sin vardag och den professionella praktiken. Även om jag delvis gör det även idag så blir det inte på samma sätt som tidigare.

Skrivandet ÄR en viktig process där dialogen med sig själv blir både tydligare och mer stringent. Genom att klä tankar i ord och genom att även publicera dem så får i alla fall jag kontakt med mina egna tankar på ett mer blottat sätt. När jag så här i efterhand läser det jag skrivit så blir det även en dialog med mig själv. Riktigt kul!

Idag är det information om särskilda anpassningar… jag inledde dagen med arbete hemifrån och att anmäla incidenter till huvudmannen. Jag får se om det blir fler inlägg, men saknar skrivandet gör jag rejält!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Födelsedag!!

  1. Maths skriver:

    Grattis! Ja, det är viktigt att skriva och reflektera. Där har din röst varit välbehövlig. Återkom gärna om du har anledning till det. Kanske med lite jämförelser med ditt nuvarande arbete.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.